Intecracy Group Intecracy Group Intecracy Intecracy

м.Київ, Новопечерський пров.,3,корп.2,

01042. Тел./ факс: +38 (044) 521-20-40
e-mail: info@dei.gov.ua

"Гаряча лінія": +38 (044) 521-20-38

Аналіз регуляторного впливу
проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців” щодо посилення відповідальності у галузі охорони навколишнього природного середовища”

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Розроблення проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців” щодо посилення відповідальності у галузі охорони навколишнього природного середовища” (далі – законопроект) обумовлене тим, що в процесі господарської діяльності деякі суб’єкти господарювання та фізичні особи, порушуючи вимоги природоохоронного законодавства, мають нести відповідальність, зокрема, в частині відшкодування збитків, завданих державі. Однак, на сьогоднішній день, Держекоінспекція не володіє відомостями про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців та інформацією щодо їх припинення шляхом ліквідації, що унеможливлює відшкодування вищевказаних збитків у повному обсязі. Тобто, законопроектом пропонується удосконалити процедуру планування проведення заходів державного нагляду (контролю) та встановити дієвий механізм з недопущення ухиляння зазначених суб’єктів від сплати збитків.

2. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, вивченої в попередньому розділі аналізу регуляторного акта в цілому основними цілями прийняття є :

стимулювання раціонального використання юридичними та фізичними особами – підприємцями природних ресурсів;

гарантованого відшкодування збитків, заподіяних державі, суб’єктами господарювання в процесі їх діяльності, внаслідок порушення законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища;

збільшення надходжень до Державного бюджету України.

проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців” щодо посилення відповідальності у галузі охорони навколишнього природного середовища” розроблено відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” та інших чинних нормативно – правових актів.

Законопроект за предметом правового регулювання не належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Існують такі альтернативні способи досягнення встановлених цілей, задекларованих зазначеним регуляторним актом:

Перший спосіб – неприйняття законопроекту дає можливість суб’єктам господарювання та фізичним особам – підприємцям ухилятися від відповідальності за порушення вимог природоохоронного законодавства, зокрема, відшкодовування збитків, завданих державі.

Другий спосіб – прийняття зазначеного законопроекту передбачає усунення можливості від ухиляння відшкодовування збитків, завданих державі, заподіяних внаслідок порушення законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища юридичними та фізичними особами – підприємцями, у повному обсязі у разі їх припинення.

Прийняття зазначеного нормативно – правового акту сприятиме зменшенню правопорушень у сфері охорони та раціонального використання природних ресурсів і додаткових  надходжень до бюджету.

Третього способу альтернативного досягнення встановлених цілей не існує у зв'язку з відсутністю альтернативи запропонованому законопроекту.

4. Опис механізмів і заходи, які забезпечать розв’язання вказаної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Розв’язання проблеми можливе шляхом прийняття проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців” щодо посилення відповідальності у галузі охорони навколишнього природного середовища”.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

У разі прийняття регуляторного акту буде посилено відповідальність за порушення законодавства в галузі охорони навколишнього природного середовища та оперативного отримання інформації про суб’єктів господарювання.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Об’єкт впливу

Витрати

Вигоди

Держава

Не передбачено

Зменшення правопорушень у сфері охорони та раціонального використання природних ресурсів, додаткові надходження до бюджету

Суб’єкти господарювання

Не передбачено

У разі додержання суб’єктами господарювання під час здійснення господарської діяльності вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища санкції до них не застосовуються

Населення

Не передбачено

Сприятливі умови для життєдіяльності, забезпечення екологічної безпеки та запобігання шкідливому впливу на здоров’я людей і навколишнє природне середовище

7. Обґрунтування терміну дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений термін.

8. Визначення показників результативності акта

Основними показниками результативності регуляторного акта є:

-         кількість суб’єктів господарювання необмежено;

-         інформування суб’єктів господарювання щодо прийняття акта та внесення відповідних змін до нормативно-правових актів;

-         розмір коштів і час, що витрачатимуться Держекоінспекією України та її територіальними органами під час виконання своїх посадових обов’язків, фактично не змінюватиметься;

Показником результативності вказаного регуляторного акта буде забезпечення ефективного здійснення державного контролю у сфері господарської діяльності в частині додержання природоохоронного законодавства та зменшення ризику забруднення навколишнього природного середовища.

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься за показниками результативності цього регуляторного акту Міністерством екології та природних ресурсів України.

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акту буде здійснюватись до набрання чинності цим регуляторним актом шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься через рік після набрання ним чинності шляхом аналізу статистичних даних у порівнянні з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження буде здійснюватись раз на три роки, починаючи з дня проведення повторного відстеження.

Міністр екології та природних ресурсів України

                                    Е.А. Ставицький

 

Інші Ресурси

актуальна інформація

conzepziya

  
corrupcia

 

 

 

Соціальні мережі

kmkdka banner facebook 330x106

Twitter logo

 

Про ДЕІ

Діяльність

Нормативна база

Законотворчість

Зв'язки з громадськістю

Публічна інформація

Intecracy Group